אך על מנת להוציא אותו אל הפועל יש להשקיע במחקר ופיתוח ובשיווק, וככל הנראה יש צורך בכמה מיליונים טובים. זוהי הבעיה של רובנו – אין לנו את ההון הדרוש על מנת להוציא אל הפועל את הרעיון. אפשרות אחת היא לוותר, מה שלצערנו אנשים רבים עושים. אך קיימת גם האפשרות לחפש משקיעים לסטארטאפ אשר יעניקו לנו את המימון הדרוש.
אז מהיכן מתחילים?
כאשר הסטארטאפ שלכם הוא רק בשלב הרעיון (בשפה המקצועית Pre Seed), קשה מאוד למצוא משקיעים. קשה אבל אפשרי. זהו שלב שבו ישנו סיכון גבוה; רוב הסטארטאפים בסופו של דבר נכשלים ובשלב מוקדם זה הסיכויים הם לכאן או לכאן, ולכן יש צורך במשקיעים לסטארטאפ שהם מספיק משוגעים, או ממש מאמינים ברעיון ומוכנים לקחת את הסיכון. אתם בטח כבר מנחשים שאנו מדברים על אנג‘לים, אותם משקיעים פרטיים אשר מוכנים להשקיע בשלבי ה Pre Seed.
זוהי אולי גם הנקודה שכדאי להעריך את ישראל. לא סתם נאמר עלינו ’אומת הסטארטאפ‘. בישראל בהחלט ישנה תרבות סטארטאפ ואנשים שהצליחו בתחום עדיין זוכרים שפעם הם גם היו יזמים נלהבים עם חלום ביד אבל בלי כסף בכיס בכדי להגשימו. ולכן ישנו סיכוי גדול שתפגשו באנג‘לים אשר יהיו מוכנים לתת לכם סיכוי להציג בפניהם את הרעיון. ואם הצלחתם לעניין אותם, לא רק שהם עשויים להעניק לכם סיוע כלכלי, אלא גם ידע, ניסיון, מערכת של קשרים רבי ערך אשר תאפשר לכם ליצר שיתופי פעולה ולבנות מודל עסקי מצליח.
היכן נמצא אנג‘לים?
בזכות תרבות ההייטק הישראלי, יחסית קל למצוא כאן אנג‘לים. ישנם אירועים מיוחדים אשר מאפשרים ליזמים להציג את רעיונותיהם בפני פאנלים של אנג‘לים וגם אתרי אינטרנט אשר יסייעו לכם למצוא משקיעים. רק חשוב להפיק את המיטב מהפגישה עם המשקיעים.
כיצד מדברים עם אנג‘לים?
אם יש לכם הזדמנות להציג את הרעיון שלכם בפני אנג‘לים, זוהי עשויה להיות הזדמנות של פעם בחיים. רושם ראשוני הוא דבר חשוב מאוד, עוד לפני שיורדים אל הפרטים והמספרים. לכן כאשר מחפשים משקיעים לסטארטאפ, תצטרכו להופיע בפני האנג‘לים, לדבר בצורה רהוטה ולהציג את הרעיון בצורה ברורה וקולעת. עליכם להכין מצגת לגיוס משקיעים לסטארטאפ אשר מכילה תשובות לכל השאלות שיש לאנג‘לים בראש.
מצגת פאוור פוינט פשוטה, שהייתה טובה בשביל המרצה באקדמיה, היא לא המצגת שתשכנע את האנג‘ל ולכן כדאי לכם לפנות לחברה המתמחה בהכנת מצגות לגיוס משקיעים לסטארטאפ. לא תרצו לפספס את ההזדמנות הזו ולכן כדאי לכם לפנות לעזרה מקצועית. מצגת לגיוס משקיעים לסטאראפ צריכה להיעשות לא מנקודת המבט שלכם, אלא עבור העיניים והאוזניים של המשקיע. המצגת צריכה לתת תשובות על ההיתכנות הטכנולוגית, על חסמי השוק, על הפוטנציאל והמודל העסקי.