בדרך כלל מחכה לכם עוד הרבה עבודה ולילות בלי שנה, אך הכול אפשרי. מבין כל הדברים שעליכם לחשוב ולטפל בהם, ישנו גם העניין של מיתוג לחברות סטארטאפ.
אחת הטעויות שחברות סטארטאפ רבות עושות הוא התמקדות בפיתוח המוצר, תוך כדי הזנחה של שוק הלוקחות. במקביל לפיתוח המוצר, על החברה לחשוב על אפיון קהל הלקוחות. למעשה מיתוג סטארטאפים מתחיל כבר בשלבי פיתוח המוצר. יש לחשוב על תכונות המוצר בהתאמה לקהל המשתמשים ולהתחיל לבנות את המותג עוד בטרם המוצר מגיע לשוק.
חשיבות המיתוג לחברות סטארטאפ
כאשר אנו מדברים עם יזמי הייטק צעירים על מיתוג סטארטאפים הם מייד מצפים ללוגו מדליק שיוכלו לתלות על דלת המשרד ובראש אתר האינטרנט. מיתוג לחברות סטארטאפ הוא הרבה יותר מעיצוב לוגו, זוהי בניית הזהות של החברה. הלוגו הוא רק אחד מאמצעי הביטוי, אך זהות החברה היא במרכז תשומת הלב – לחברה צריך להיות חזון ברור של מקומה בשוק ושל הערכים שהיא מייצגת. לאחר שהחברה ביססה את הזהות שלה ניתן להתחיל בביטויים החיצונים של המיתוג.
מה שאנחנו בעצם אומרים הוא שמיתוג לחברות סטארטאפ הוא לא רק דרך להגיע אל שוק הלקוחות, אלא צורך פנימי של החברה אשר מתווה את הדרך בכל תכנית, מהפיתוח, דרך גיוס המשקיעים ועד השיווק. בסופו של דבר מותג הוא כמו אדם – יש לו אופי וזהות, קול, ערכים, אמונות ומטרות וסיפור חיים.
מיתוג סטארטאפים מבדל אותם מהמתחרים וזהו לא רק צורך שיווקי. היזמים המקימים את חברת הסטארטאפ ההייטק וחוקרים את השוק, בוודאי מודעים לכך שבשוק קיימים מוצרים אחרים בעלי מאפיינים דומים (או שהם בהליכי פיתוח). מיתוג לחברות סטארטאפ וגיבוש הזהות העצמית מחדד עבורכם את ההבדל ביניכם לבין המתחרים כבר בשלב הפיתוח. במילים אחרות אתם יודעים לכוון את המוצר לנישת השוק שלו כבר בשלבי הפיתוח.
מותג מעניק ביטחון לצרכנים
אשר אתם מציגים מוצר טכנולוגי לשוק אתם צריכים את אמון הצרכנים. המוצר שלכם יכול להיות מוצר הדורש דמי מנוי חודשיים, או מוצר ערכו מושג בזכות מאסת משתמשים, ולכן אתם חייבים לשדר לשוק את המסר שאתם כאן בכדי להישאר. כאשר הקדמתם להשקיע במיתוג סטארטאפים, עוד בטרם השקת המוצר, אתם משדרים מסר חיובי לצרכנים (וגם למשקיעים) – אתם כאן בכדי להישאר.
מיתוג לחברות סטארטאפ אשר נבנה בהתאמה אישית מסייע לכם לגבש לעסק זהות אשר תוכל להוביל אותו להצלחה בשוק.